HAIKU schrijven

Een haiku is een kort, niet-rijmend gedicht, bestaande uit drie regels van 5, 7 en 5 lettergrepen.

De haiku is een van oorsprong Japanse dichtvorm.

Hier volgen de prachtige, zelfgeschreven haiku's van ons klasje:


ik kan goed sporten

dat is het leukst wat ik doe

zoals tumbling

(Lander)


we spelen buiten

in de warmte met het kamp

het is super leuk 

(Noa)


ik snap er niets van

deze haiku is best leuk

het lukt, ik voel het

(Julian)


cavia's zijn lief

ze eten graag uit een pot

ik mis er heel veel

(Owen)


ik ben vrolijk thuis

ik speel met mijn speelgoed

Nina doet blij mee

(Niels)


Een paarse bloem,

een prachtige violet,

de perfecte geur.

(Fran)


ik ruik de natuur

de bloemen ruiken heerlijk

ik vind dat heerlijk

(Emma)


ik heb een liefde

ik hoor haar stem in mijn hart

zij is heel erg mooi

(Matisse)


de eend is lelijk

en wordt heel veel gepest

hij vond het niet leuk

(Lukas)


ik zie mijn tante

ze vecht hard voor haar leven

ik vind haar heel lief

(Esther)


Fortnite is heel leuk

want schietspelletjes zijn leuk

je kan v-bucks kopen

(Gaston)


ik heb een moeke

ze is de liefste oma

ik hou veel van haar

(Noya)


de mooie lente

bloeiende bloemen komen

vogeltjes fluiten

(Ylana)


vogels fluiten in de natuur

ze zitten in hun nestje in het bos

gezellig met elkaar te babbelen

(Milo)


oh mijn mooie bos

je bent zo mooi vol planten

met mooie geluiden 

(Sareh)


ik proef veel reepjes

ik hoor heel veel friteuses

ik ruik veel eten

(Samuel)


er springt een kikker

de lelie gaat op en neer

toen viel hij ervan

(Seppe)


de zucht van de zee

waarop de vissers varen

en de vissen baden

(Laura)


ik had een parrain

hij was mijn allerbeste vriend

nu is hij in mijn hart

(Broes)

Populaire posts van deze blog

September 2023

November 2023